Радио телевизија Црне Горе (РТЦГ) је за учешће на овогодишњем Еуросонгу у Италији, на ком је Црну Гору представљала Владана са нумером “Бреатхе” и заузела 17. мјесто од 18 учесника у другом полуфиналу, из буџета планом издвојила нешто преко 108.000 еvра, саопштено је порталу ЦдМ из РТЦГ, уз напомену како су обавијестили јавност да је новац трошен рационално и да није потрошен у цјелини.
–Како још увијек административно нису ‘затворене’ све фактуре, укључујући и поврат средстава попут оних за потребе сценског наступа, односно пиротехничких ефеката, очекујемо да ћемо конкретним информацијама располагати у наредних мјесец. На основу прелиминарних калкулација, процјењујемо да је непотрошено остало најмање 10-15 одсто из буџета за Еуросонг. Када се томе додају и спонзорства и рекламе од којих је РТЦГ на основу овог пројекта приходовала, мишљења смо да није потрошено више од 65 одсто планираних средстава, поручују из РТЦГ.
Највећи дио трошкова, како тврде у РТЦГ, увијек је резервисан за котизацију за учешће, која се уплаћује Европској радиодифузној унији (ЕБУ) и која износи нешто мање од 30.000 еура, као и за смјештај.
–По правилу, смјештај у земљама-домаћинима Еуросонга током трајања фестивала буде вишеструко скупљи него у осталим периодима године. За те двије ставке и ове године издвојено је готово 50 одсто буџетских средстава. Остали трошкови односе се доминантно на допуну аранжмана пјесме, израду двије додатне верзије и промотивне активности у неколико европских земаља. Хонорари за било кога из екипе не постоје као опција у буџету, тако да сваки члан екипе свој дио посла обавља као дио редовних обавеза у РТЦГ, објашњавају из ове медијске куће.
Поменути подаци у сагласју су са информацијом коју је Владана открила новинарима на конференцији за медије поводом премијере нумере и спота, а у вези са тим да је ријеч о најмањем буџету у историји црногорског учешћа на Еуросонгу.
Када имамо у виду да је највећи дио средстава из поменутог буџета потрошен за котизацију и смјештај у Торину, дакле на нешто што није директно везано за креативни дио пројекта, јасно је да не остаје много новца за све остало, истичу у РТЦГ.
Статистика указује на то да буџет Црне Горе за Еуросонг и те како заостаје за оним у остатку нашег региона, а све се то одразило на оно што смо видјели на сцени.
–Да бисмо то приближили јавности, подсјетићемо да продукција врхунске пјесме у Европи не може стајати мање од 15.000 еура, а да спотови имају и веће буџете. Регионални буџети за ову сврху су у просјеку већи од црногорског за 50 одсто, што омогућава и атрактивнији наступ и комплекснија музичка рјешења. Од земаља бивше Југославије, једино су Црна Гора и Сјеверна Македонија имале само по једну особу на сцени. Са једне стране, то умањује трошкове, а са друге – наступ чини мање раскошним, објашњавају из РТЦГ.