Пише: Илија Петровић
Тајност и јавност
Текстом “Тајни план за уништење Руса и Срба” (сајт “Наука и култура”, 4. септембар 2023 – https://naukaikultura.com/tajni-plan-za-unistenje-rusa-i-srba-2/), Драган Млађеновић казује да “шпијуни и њихови шефови, по правилу и природи овог посла, не остављају писане трагове о својој делатности и акцијама, како ови записи не би пали у руке непријатеља. Агентима тајне службе се налози за акције саопштавају усмено, па их они уче напамет, тј. памте и држе у глави… Руски и совјетски писци су предпостављени текст Далсовог плана за темељно уништење Руса и совјетског комунизма ставили у уста негативних јунака своје литературе”.
Уистину, исказ руских и совјетских писаца искључиво је литерарно домишљање, а за стварну употребу коришћена је директива коју је, под насловом “Доктрина америчке борбе против Истока”, Ален Далс, директор ЦИА од 1953. до 1961. године, издао америчким безбедносним службама:
“Рат је завршен, полако ћемо све изградити, и ми ћемо дати све што имамо, све злато, сву материјалну моћ на магарчење и залуђивање људи.
Човечији мозак, свест људи склони су променама. Посејемо ли тамо хаос, ми ћемо неприметно да им подметнемо лажне вредности и примораћемо их да те вредности и прихвате. Како? Ми ћемо наћи истомишљенике, своје савезнике и помоћнике у њиховој домовини. Мало по мало, ми ћемо одиграти грандиозну по свом обиму трагедију погибије свих православних Словена, и коначно, неповратно ћемо угасити њихову националну свест. Литература, биоскоп и позориште ће прослављати најнижа људска осећања. Ми ћемо на сваки начин подржавати оне који буду усађивали у човеков разум култ секса, насиља, садизма и издаје – једном речју сваке неморалности. У управљању државом, ми ћемо изазивати хаос и неред. Неприметно, но активно и постојано, помагаћемо деспотизам чиновника, корупцију и непринципијелност. Честитост и праведност биће исмевани, никоме неће бити нужни и биће сматрани остатком прошлости. Грубости и наглост, лаж и обмана, пијанство, наркоманија, издајништво, шовинизам и непријатељство према народима – све ћемо то култивисати у свест људи. И мали број, веома мали број људи ће схватити о чему се ради. Али, такве ћемо људе ставити у беспомоћан положај, исмевати се са њима, оклеветати их и прогласити их отпадницима друштва. Ми ћемо рушити духовне вредности, вулгаризовати и уништавати основе народне моралности. На такав начин ћемо расклимати покољење за покољењем, ловићемо људе у детињству и младалачком добу, увек ћемо главну ставку да бацамо на омладину, деморалисати, разврашћивати и обешчашћивати је. Ето, тако ћемо ми то да урадимо” (http://www.intermagazin.rs/evo-kako-cia-unistava-pravoslavnu-nacionalnu-svest-i-razara-trad/).
У основи, то је нешто приземније разрађена политичка “мисао” којом је амерички председник Вудроу Вилсон (1856-1924) иницирао Октобарску револуцију (1917) са циљем да се заустави економски и културни успон Русије и уклони њена претња да у сваком погледу надмаши све водеће државе западног света, политика чији је смисао 1948. године дефинисао Џорџ Кенан (1914-2005), шеф стратешког тима у америчком Државном департману (министарству спољних послова):
“Ми имамо око 50% светског богатства, а само 6,3% становништва… У оваквој ситуацији, не можемо избећи завист и презир других. Наш највећи задатак у наредном периоду је да осмислимо облик односа који ће нам омогућити да задржимо ову несразмерну позицију. Да бисмо то остварили, морамо се ослободити свих сентименталности и сањарења и сву пажњу усредсредити на непосредне циљеве Америке… Требало би престати расправљати о нејасним и… нестварним циљевима попут људских права, побољшања животног стандарда и демократизације” ( Ноам Чомски, Контролисана демократија, Подгорица 1999, 15).
“Нестварне циљеве” одбацио је и амерички грађанин Менахем Мендел Шнерсон (1902-1994), један од најутицајнијих јеврејских делатника 20. века, месија за његове следбенике, представљајући јеврејске планове којима се предвиђа и следеће:
“Главну оштрицу борбе ми ћемо усмерити против Словенства… Словенство је најнепокорнији народ у свету. Непокорни су због својих психичких и умних способности у које су уграђене многе генерације предака, због гена… који се не могу преправити… Ово семе треба ликвидирати а пре свега значајно смањити његову бројност… Ми ћемо изделити све словенске народе… на мале ослабљене земље са међусобно покиданим везама… Потрудићемо се да те земље међусобно посвађамо и увучемо их у међусобне ратове са циљем – међусобног уништења… У том рату глупака, словенска стока ће сама себе ослабити и ојачати нас, главне управљаче хаоса који ћемо тобоже стајати по страни и не само да нећемо учествовати у крвавим догађајима, већ се нећемо ни мешати у њих… Помоћу неколико судских процеса… заплашићемо стоку толико, да ни једном Јевреју неће пасти длака с главе, док ће се истовремено Словени убијати на туце… Ми нећемо дати да се подигне иједан националистички покрет… који тежи да изведе народ изван наше контроле, уништићемо га огњем и мачем, како је то већ урађено у Грузији, Јерменији и Србији… Генералну скупштину УН… смо учинили оружјем наших намера за успостављање власти над свим царствима и народима”.
Подсетник на србске невоље
Све то као доказ да је блебетање о наводним људским правима демократски увод у наводну одбрану од “унутрашњих агресија” и далеки наговештај стварних последица геноцидних радњи исте те демократије –, било примењено у Хрватској током предизборне кампање 1990. године, а овога потписника подстицало да у истом том периоду, на зборовима Србске демократске странке по Славонији, Барањи и Западном Срему (СлБаЗС), подсећа и упозорава на невоље које су србски народ довеле до линије иза које нема опстанка:
– Југославија је оформљена као збир свих србских непријатеља, с унутрашњим границама које су за искључиви циљ имале да разбију територије настањене србским живљем. За неке, као за Словенце, Југославија је била само пролазна станица за путовање “v Europo”;
– На помолу је римокатолички обрачун са србским православљем, пошто римокатолицизам није успео много да се помери на исток преко србских територија, од оног расцепа у хришћанској цркви. Тај римокатолицизам обишао је свет, стигао је на све континенте, али морао је на неке стране ићи много даљим путем, западним смеровима. И сам Ватикан налази се под одређеним притиском римокатоличког света, будући да се пред његовим вратима, на двеста-триста километара ваздушно, православље никако не повлачи;
– Издвајање такозване Маћедонске цркве из Србске само је један из низа покушаја да се начето србско православље уништи у корену. Маћедонску цркву признао је само Ватикан, а сви видови сарадње између Ватикана и те непризнате маћедонске цркве усмерени су на унијаћење Маћедонаца. Већ оријентисани антисрбски, поунијаћени Маћедонци постали би у наредној фази римокатолици, што би довело до остварења основне замисли да се србско православље физички (географски) раздвоји од грч-ког. Што за сада нема видљивих притисака на грчко православље, разлог ваља потражити у периферном положају грчких територија; и они ће, наравно, једнога дана доћи на ред;
– Уништење србског православља (“Нема Срба без православља, нити има србског православља без Срба” била је крилатица коју сам често помињао), односно покушај његовог уништења, требало би да буде пробни камен, или сонда, за уништење руског народа, руског православља и руске државе. На србском примеру требало би испробати све “трикове” и марифетлуке за, у догледном времену, коначни обрачун са великим православним руским народом који је уистину србско племе и који учи да је “тамо” стигао “одовуд”; ако Срби поклекну, пашће и Русија; опстане ли Србство, биће то спасење и за Русију;
– У окршајима који нас очекују, нећемо имати великих савезника. Енглези нам никада нису били наклоњени, Американци су, зарад елиминисања економске и војне конкуренције, врло заинтересовани за разбијање тек замишљене Европске економске заједнице, Немци су увек ратовали против Срба, а Руси, без обзира на раније односе, изгубљени су у седамдесетогодишњој комунистичкој индоктринацији; много ће времена проћи док се Русија не пробуди, а док се то не деси, биће за Србе изузетно тешко. Што се тиче Француза, они, иако се ми хвалимо спомеником захвалности Француској, и нису били неки наши особити пријатељи, више смо се ми гурали да будемо пријатељи њима. Због тога и не треба да чуди што су се већ чули предлози да се сруши онај споменик на Калемегдану.
Биће да су многима те тезе биле несхватљиве; закључује се то по извесним примедбама, или питањима, или чуђењу, или страху, што су на тај начин третирани неки проблеми. Најчешће, још увек не схватајући да се цео хрватско-србски сукоб заснива на верском фактору, питали су се људи какве везе са тренутним збивањима у Хрватској може имати црква и, нарочито, шта ту “траже” односи између Србске православне и римокатоличке цркве у целини.
А нису били ретки ни они који су питали по чему би у србске неприлике требало “увлачити” и Русе. Дешавало се, као по правилу, да само помињање оне изјаве Карла Маркса (1818-1885) како би Европа могла постати срећна тек ако би се Србија извукла на дебело море и тамо потопила или, на пример, да је “Комунистички манифест” теоријско и стварно упутство за уништење Срба и Руса, руског и србског православља – остави заинтересоване без допунских питања.
Не само обичан свет, и један универзитетски професор, зваше се Војо Вукчевић (1938-2016) био је бескрајно изненађен и збуњен таквим наговештајима политичких неприлика, те је признао да се у политику упустио размишљајући искључиво о неким елементима србске културне аутономије у Хрватској.
О србско-руској судбинској вези говорио је овај потписник и на неколико оснивачких скупова србско-руских друштава, почетком јесени 1991. године, по свој прилици најуверљивије у Белом Манастиру и Зрењанину. Његови саговорници били су тада и званични представници Русије (из амбасаде у Београду) и дописници врло утицајних средстава руског јавног информисања. Пошто је Михаил Горбачов (1931-2022) исту ову мисао, скоро истим речима, изговорио крајем децембра исте године (можда при подношењу оставке на челну партијску и државну функцију – што се поклопило са званичним распуштањем Совјетског Савеза), могло се учинити да ће она ући у јавну употребу, као несумњива чињеница.
Али, не, свест о припадању православљу и Србству била је у србском народу потиснута до те мере да су многе србске приче прихватане са великим резервама и као епски “прећеризам”. Тек кад су избори окончани победом Хрватске демократске заједнице (ХДЗ), политичке странке клероусташке оријентације, која је свој изборни програм години засновала на успостављању правног и идеолошког континуитета с усташком Независном Државом Хрватском, пораженом савезницом Хитлерове Немачке у Другом светском рату, показало се да је њена политичка платформа била врло блиска свим Хрватима. Уистину, ХДЗ и није била странка класичне политичке или страначке форме, она је своје чланство регрутовала на духовној основи и на премиси да ко у Хрватској није присталица ХДЗ, не може се сматрати ни добрим римокатоликом ни добрим Хрватом, да “није противник ХДЗ онај ко није у њој, већ онај који споро ради”, да њен члан “може бити само онај који подржава процесе у оквиру ХДЗ, монаде (недељиве појаве – ИП) из које ниједан Хрват не може изићи, нити иједан Србин може у њу ући”.
Што се тиче “изборнопоражених” Срба, њихово избацивање из Устава Републике Хрватске а затим и из свих осталих закона и институција, било је тек једна блага форма административне дискриминације. “И трпели су Срби све ове неправде и многа понижења све док проусташка власт није кренула у физичку тортуру Срба. По српским крајевима у Хрватској почеле су да ничу полицијске постаје, као печурке после кише. За шест месеци број полицајаца повећан је са шеснаест на деведесет хиљада. У исто време наоружано је око двеста хиљада чланова ХДЗ. Полицијске постаје блокирале су сва насеља. Започето је са масовним малтретирањем и привођењем Срба на тзв. информативне разговоре. Многи приведени нестају”. Притиснут терором актуелне усташке власти и прогонима као пратећој појави, србски народ настојао је да својим самоорганизовањем, мирним путем, избором својих легалних представника за решење свог статуса у Републици Хрватској, апелима за помоћ упућиваним југословенској и светској јавности, спречи оргијање усташких екстремиста, из емиграције и домаћих, и утиче на ублажавање или чак на гушење хрватске национал-шовинистичке политике.
Временом, под утиском свега што се дешавало на хрватској политичкој сцени, укључујући и илегално наоружавање тамошње владајуће политичке групације, међу Србима са западне стране почело је да избија сећање на усташке погроме током Другог светског рата. Многи су Срби, нажалост, били ближи забораву но опроштају, а њихова тврда намера да опстану као политички и демографски фактор на овом старом делу Србске Земље, почела је да постепено води ка уверењу да ће се на силу морати одговорити. О артикулисању таквих сазнања и уверења бригу је преузело Српско национално вијеће (СНВ).
Србима из СлБаЗС није требало много говорити да су они неодвојиви део свеколиког Србства и да ни по чему не припадају оном делу Срба који живе у такозваној дијаспори, или у расејању. Наслоњени на матичну србску државу, они су сматрали природним да се једнога дана нађу у крилу сопствене Матице. Могло је то бити и питање времена, могле су се томе испречити и жртве, али, циљ је био јасан и – видљив.
У потпору србског народа из Србије, без обзира на све, није смело бити сумње и СНВ подухватило се да такву потпору обезбеди. Међутим, сам његов покушај да се јавности представи саопштењем са свог оснивачког скупа, указао је на многе трагичне домете југословенства и на његове антисрбске компоненте.
Званична југословенска новинска агенција чији је задатак био да југословенску (према томе, и србску) штампу, радијске и телевизијске станице и друге установе и лица снабдева вестима из земље и иностранства, као и да страну јавност обавештава о најважнијим збивањима о Југославији, одбила је да прихвати то саопштење. Образложење да је за вести из СлБаЗС “надлежно” дописништво из Осека, било је само изговор јер кад је новосадско дописништво Танјуга једнога дана ипак почело да прима саопштења СНВ, она нису била емитована домаћој и светској јавности. За добре познаваоце југословенских прилика то је било сасвим разумљиво, али је као велико изненађење деловала чињеница да су на сличан начин реаговала и београдска средства информисања, пре свега Радио Београд и Телевизија Београд. Чак и кад се јавно постављало питање да ли Срби изван Србије имају право на самоопредељење и постоји ли у крилу србског народа бар минимум сагласности о неким основним заједничким националним интересима, они су игнорисали Србе из СлБаЗС и њихово Национално вијеће.
Пошто се хрватски терористички напад на Борово Село (2. маја 1991) није могао избећи као вест, четири дана касније организована је из београдског телевизијског студија једна контактна емисија под насловом “Срби у Хрватској”. Иако су у ту емисију позвана и два члана СНВ, чињеница да се у студију нашло једанаест лица, међу њима и представница такозваног “теразијског парламента”, кукавичјег јајета реформске странке у студентском покрету анационалне и антисрбске оријентације, значила је покушај да се тема максимално расплине и србски отпор прикаже свету као побуна “Срба из Хрватске”, можда и као грађански рат. На срећу, покушај није успео, а телевизијско гледалиште сазнало је те вечери да србски народ настањен изван Србије не признаје унутрашње границе авнојске Југославије; да хрватске власти Србе лишене слободе у сукобу на Плитвицама, 31. марта, третирају као ратне заробљенике, што је значило да се србском народу стварно признаје статус зараћене стране; с обзиром на чињеницу да је србски народ из СлБаЗС уклањајући се испред хрватског државног терора оформио своју легитимну институцију, СНВ, на њега се више није могла односити синтагма “Срби у Хрватској”, нити се на започети сукоб могао применити назив “грађански рат”, још мање “оружана побуна”; да се подручје СлБаЗС не може сматрати “србском енклавом у Хрватској”, како је Телевизија нудила, пошто се ради о старом србском етничком простору; да Срби никада нису ратовали са Хрватима, они су увек били на мети поримљеним Србима, конвертитима препуним мржње према својим бившим сународницима и истоверцима (који су очували своја национална и духовна обележја) и спремним на злочин не би ли својој новој римокатоличкој браћи доказали своју правоверност. Била је то, дакле, једина прилика коју је Телевизија Београд пружила Србском националном вијећу СлБаЗС да изложи своје политичке погледе и оно ју је искористило на најбољи могући начин.
Што се новинских кућа тиче, “Политика” и “Експрес” само су повремено преносили саопштења СНВ, док је новосадски “Дневник” то чинио углавном редовно. Али зато, захваљујући изузетно конструктивној сарадњи СНВ са Радио-телевизијом Нови Сад, вести о догађајима у СлБаЗС били су саставни део ондашње свакодневице. Термин “Славонија, Барања и Западни Срем”, иако наоко гломазан, постао је медијски изузетно препознатљив, највероватније због тога што је СНВ третирало не само локалне теме, већ и општесрбске, на једноставан начин, а можда и због тога што се оно увек оглашавало анонимно и што је његов портпарол своја честа појављивања на радију и телевизији увек заснивао на ставовима истога тог Вијећа.
У ствари, СНВ СлБаЗС обављало је највећи део свога посла на информативном простору Републике Србије где, како се показало, многим њеним становницима није било познато да и изван Републике Србије, по Југославији, живи велик део србског народа, у условима који су наговештавали радикалне промене и велике људске и националне драме. Таква деструктивна сазнања била су резултат вишедеценијског деловања идеолошке свести према којој су републичке границе у Југославији представљале истовремено и црту националних подела: у Србији живе Срби, у Хрватској живе Хрвати, у Словенији живе Словенци… Многи су са неверицом одслушали прве информације о политизацији србског народа по бившој Републици Хрватској, а било је и оних који су се питали због чега Срби “отуда” не прихвате римокатоличанство и тако престану да праве тешкоће “несумњивим” Србима, Србима из Србије.
Но, било како било, саопштењима СНВ и учешћем овог потписника у повременим, увек запаженим радијским и телевизијским емисијама из Новог Сада, све више се откривала истина о србском народу и србском етничком простору, запретана колико ватиканско-коминтерновским наслагама, толико и србским заборавом, нехатом и, што да не, србским удворичким менталитетом. Све је то имао у виду др Часлав Оцић, доцнији министар спољних послова СлБаЗС, кад је 28. априла 1991. године, на седници Вијећа у Трпињи, рекао да је “пробијен информативни зид о постојању Срба и у овим крајевима. То је највећи успех досадашњег рада Српског националног вијећа. Годинама се стање прећуткивало, а данас сваки озбиљан политичар мора рачунати са овдашњим Србима”.
Руске сличности
Овај потписник покушао је, у више наврата, да (не)заинтересоване Србе подсети на сазнање учених странаца да је србски народ – почетни народ мајка, а његов језик, србски – језик-мајка, из чега следи да је људска цивилизација изникла из крила србскога народа (необорив доказ за такву тврдњу јесте чињеница да данас једино србски народ броји 7531. годину), да су сви остали народи настајали на темељима и тековинама србске цивилизације, те да се као такви, духовно јалови и “на зачељу стварања цивилизације у Европи”, врло труде, већ вековима, бар од краја 9. века – не сматрајући то тајном – да србском народу дођу главе. Ако се вратимо оној нешто ранијем исказу да су Руси србско племе (као што су и сви остали словенски народи, мада то они, поримљени, не желе да признају), онда се подразумева да се на мети оних духовно јалових налазе и руски народ и Руска Земља.
Неке појединости о томе налазимо у београдском “Информеру” од 2. марта 2022. године, у тексту “Руси објавили застрашујући документ, ево зашто је почео рат у Украјини” (https://informer.rs/planeta/vesti/681702/rusi-objavili-zastrasujuci-dokument-evo-zasto-je-poceo-rat-u-ukr).
Сазнаће се, тако, не само да “украјински екстремисти… пуних осам година нападају, муче, прогоне и убијају Русе”, већ и да су у том документу “побројани конкретни примери угњетавања људи само зато што су Руси, а западни моћници годинама подржавају режим у Украјини, пружају им финансијску и војну помоћ, али и ћуте на отворено величање фашизма у тој земљи”.
Политичке и јавне личности у Украјини званично распирују мржњу против Русије. Украјински председник Петро Порошенко је 16. јануара 2018. године на пријему амбасадора страних држава рекао да су “Русију током своје историје карактерисале… агресија, лаж, манипулација, репресија и сузбијање слободе говора”.
Украјинска војска осам година гранатирала је градове у Доњецкој и Луганској области (претежно настањеним руским живљем), у којима је изгинуло много грађана, међу њима и деца – од 2014. до 2021. године више од сто педесеторо. Поменут је и случај из Одесе где су припадници екстремистичке организације запалили (2. маја 2014) зграду Дома синдиката у којој је страдало на десетине људи.
“Невојно” су страдали многи који користе матерњи језик, руски, па су, тако, улични свирачи пребијани јер су певали на руском, многе жене у Кијеву и Запорожју тучене су јер су говориле руски, а многи су због свога руског језика отпуштани с посла. Законом из 2019. успостављен је украјински језик као државни, за чијег је “заштитника” (у државном апарату) предложена особа која је Русе називала ‘свињским псима’, а 2020. године укинуте су школе на руском језику. На самој средини 2021. године усвојен је Закон о аутохтоним народима Украјине – Руси се нису нашли међу њима. Све то и тако, не би ли се оправдала порука Владимира Зеленског (1978), којом је 2014, можда и не наслућујући да ће пет година касније постати украјински председник, “ниско поклонио” украјинским војницима “што нас штитите од свих врста олоша”.
Тај и такав Зеленски, на неком међuнародном скупу у Минхену (19. фебруара 2022) наговестио је да би Украјина могла раскинути Будимпештански меморандум, “документ који забрањује развој, дистрибуцију и употребу нуклеарног оружја” будући да “има интелектуалне, организационе и финансијске могућности да створи сопствено нуклеарно оружје”.
Мада се у неким круговима на Западу страховало већ од сазнања да се у Украјини обнавља нацизам (једна француска публикација објавила је чланак у коме се тврди да се Украјина “све даље креће путем отвореног неонацизма”; португалска публикација “Публико” јавља да је “украјински колаборационизам са нацистима био отворено изложен на билбордима… у част Акта о проглашењу украјинске државе објављеног 30. јуна 1941. године”; на немачком порталу ‘Хајзе’ чита се да је у Украјини после 2014. године “процветао нацизам, што је огромна претња читавој ЕУ”, те да су “национални радикали најавили прави лов на опозиционе активисте”; украјинске власти јавно славе и величају Степана Бандеру, вођу и организатора украјинског националистичког покрета за време Другог светског рата, кога је Зеленски назвао “неспорним херојем за неке Украјинце, што је нормално и кул”), европском Западу и Америци, и једнима и другима огрезлим у демократији, не смета да Украјину подржавају и политички, и финансијски, и војно. Тако су, примера ради, Американци помогли (задужили) Украјину са више милијарди долара, а послали су јој огромне количине војне технике укључујући противтенковске ракете, противоклопне системе, касетну муницију, муницију с осиромашеним уранијумом…
Видимо, дакле, да се положај рускога народа у Украјини, посебно у областима претежно настањеним руским живљем, није много разликовао од положаја србскога народа у брозовској Хрватској, као и да је утицај страног фактора на збивања и на једној и на другој страни био истоветан. Једина разлика, и то битна, била је садржана у чињеници да је Русија могла отворено стати у физичку одбрану својих сународника у Украјини – Србија такву могућност није имала, делићем због тога што је Југославија била збир свих србских непријатеља, а делом због деловања већ помињане демократије коју „непосвећенима“ намећу Сједињене Америчке Државе и њене послушничке западноевропске земље.
Демократије, поретка који је човечанству нанеo више зала него све куге и колере (и остале којекакве епидемије) заједно.
Демократије чији изворни облик, атински, Вил Дјурант (1885-1981), амерички историчар и философ, аутор вишетомне Историје светске цивилизације, назва “један од истакнутијих експеримената у историји управљања”.
Демократије у којој, по уверењу овога потписника, у име владајуће мањине, влада само један – с ослонцем на ко зна како стечено богатство, из кабинета, обеспамећен, “притиском на дугме”, под паролом “господар над свима, ради добра свију”, са циљем да се досегне поредак у коме ће постојати “не слобода, него ред, хијерархија и дисциплина”, поредак у коме ће свемоћ државне силе и њенога номиналног вође избрисати свако сећање на појединачне људске слободе.
Све то по идеолошким правилима која је пре стотинак година успоставила Италија, прва фашистичка држава у људској повесници, а која су у нацистичкој Немачкој, у виду Хитлеровог “ратног закона”, обећавала да “кад Немачка победи”, Немци ће “као прави народ божји, који је распршен по читавом свету, постати господујућим народом на кугли земаљској”. На томе се обећању и остало пре нешто више од тричетврт века, али је Хитлерова визија, уз америчку подршку, остварена у нашим данима, кроз накнадну немачку победу у двама светским ратовима и, потом, брзопотезно учлањење свих немачких ратних савезница у Европску унију.
Кад је већ тако, онда се поредак успостављен у земљама западне демократије, за почетак усмерен на геноцид над србским народом – и руским, наравно, јер Руси су србско племе –, творцем људске цивилизације, може без имало устезања и без икаквих идеолошких, правних и значењских ограничења назвати фашикратија.