АНАЛИЗЕ: Срби и глобалистичка Голгота (4)!

Пише :Дејан Бешовић
Про­цес при­мје­не сви облика на­си­ља на Ко­со­ву ,Ме­тохији  тра­је,Скадру ,Драчу ,Љешу траје ви­ше од једног вије­ка. Шћип­тар­ски се­па­ра­ти­стич­ко те­ро­ри­стич­ки по­крет на Ко­со­ву и Ме­то­хи­ји по­чи­ње сa при­мје­ном на­си­ља од­мах на­кон успостављања.Пр­ве при­зрен­ске ли­ге, а најинтен­зив­ни­је у по­след­њој де­це­ни­ји 20 вије­ка. Про­цес оти­ма­ња вје­ков­не срп­ске те­ри­то­ри­је (КиМ и Скендерија ) сми­шље­но је ор­га­ни­зован од стра­не моћ­ног шћип­тар­ског ло­би­ја у свије­ту, а опе­ра­ци­о­на­ли­за­ци­ја те иде­је
спро­во­ди се при­мје­ном ал­ба­но ­-те­ро­ра, чи­ја је иде­о­логи­ја ал­ба­ни­зам а фор­ма са­вре­ме­ни теро­ри­зам. То је по­себ­но до­шло до из­ра­жа­ја у по­след­њој де­це­ни­ји 20 вије­ка.
По­зна­то је да на про­сто­ри­ма ју­жне срп­ске покра­ји­не ни­ка­да у исто­ри­ји ни­је би­ло еле­ме­
на­та Ал­бан­ске држав­но­сти, као и да гра­ни­це Ср­би­је са су­сје­ди­ма ни­је
од­ре­ђи­ва­ла Ср­би­ја, већ ме­ђу­на­род­на за­јед­ни­ца. По­себно тре­ба ис­та­ћи да се број­ност јед­не на­ци­о­нал­не зајед­ни­це не од­ре­ђу­је ње­ним број­ним ста­њем у јед­ном
ре­ги­о­ну о чему смо у више наврата писали , већ ње­ним број­ним ста­њем у окви­ру ције­ле др­жа­ве. Без об­зи­ра на ове чи­ње­ни­це, основ­ни циљ шћип­тар­ског
се­па­ра­ти­стич­ко-те­ро­ри­стич­ког по­кре­та је етнич­кичи­сто Ко­со­во и Ме­то­хи­ја, а за­тим отима­ње те срп­ске те­ри­то­ри­је и ства­ра­ње са­
мо­стал­не др­жа­ве. Без об­зи­ра на офан­зи­ву шћип­тар­ских те­ро­ри­ста и њи­хо­вих моћ­них ло­би­ста у свије­ту, ни­ко у Ср­би­ји не­ма пра­во да пот­пи­ше се­це­си­ју ју­жне срп­ске по­кра­ји­не, тј. одва­јање Ко­со­ва и Ме­то­хи­је од Срби­је.То је безброј пута поновио и Предсједник Србије Александар Вучић како домаћој тако и међународној заједници.
Ср­би су се то­ком ве­ли­ке се­о­бе ин­до­е­вропских на­ро­да ко­начно на­ста­ни­ли на про­стор Бал­кан­ског по­лу­о­стр­ва, тј. на про­стор
да­на­шњег Ко­со­ва и Ме­то­хи­је у 7. вије­ку, тадашњег Ви­зан­тиј­ског
цар­ства гдје обра­зу­ју сво­је обла­сти зва­не Скла­ви­ни­је, за­тим од Визан­ти­је при­ма­ју хришћан­ство, а од 9. до 11. вије­ка ствар­ју сво­је локал­не кне­же­ви­не, до сту­па­ња на сце­ну слав­не по­ро­ди­це Не­ма­њи­ћа
по­ло­ви­ном 12. вије­ка. Сте­фан Не­ма­ња је пр­ви ус­пио ра­ту­ју­ћи али и скла­па­ју­ћи мир са Ви­зан­ти­јом да при кра­ју 12. вије­ка ор­га­ни­зује са­мо­стал­ну срп­ску држа­ву у чи­ји са­став та­да ула­зи те­ри­то­рија да­на­шњег Ко­со­ва и Ме­то­хи­је, да би од­мах Космет по­стао њен
сре­ди­шњи др­жав­ни и цр­кве­ни дио. При­шти­на је би­ла цен­тар средњо­вје­ков­не срп­ске фе удал­не др­жа­ве за врије­ме кра­ља Ми­лу­ти­на од 1282-1321.године , а јед­но врије­ме При­зрен је био пре­сто­ни­ца срп­ских царе­ва Ду­ша­на и Уро­ша,док се за Скадар слободно може рећи да је древна Српска престоница још од прије Немањићког периода .По­ред то­га Пећ је у пе­ри­о­ди­ма 1346-1457 .године и 1557-1766.ходине  би­о сре­ди­ште Па­тријарши­је срп­ске цр­кве. Ка­да су Тур­ци за­у­зе­ли Ко­со­во и Ме­то­хи­ју 1455. го­ди­не па­дом Но­вог Бр­да по­пи­са­ли су за­те­че­но станов­ни­штво, ко­је је би­ло ско­ро цјелокупно  Срп­ско,
са­мо је би­ло 2 – 3 % Арнаута -Чама за­пад­но од Ђа­ко­ви­це.У сред­њем вије­ку ни­је по­сто­ја­ло по­себ­но име за те­ри­то­ри­ју данaшњег Ко­со­ва и Ме­то­хи­је, осим оп­штег име­на Ср­би­ја. Под тим име­ном те­ри­то­ри­ју да­на­шњег Ко­смета при­зна­ју мно­ги свјет­ски
пу­то­пи­сци у 16.и 17.вије­ку од ко­јих су не­ки би­
ли и Ар­ба­на­си-Чами .Мле­тач­ки по­сла­ник Ја­к
ов Со­рен­цо 1575. го­ди­не ка­же: “Пре­ла­зе­ћи 
Дрим, ула­зим у Ср­би­ју“. Бар­ски би­скуп Ма­рин Би­ци -Болица  1610. го­ди­не та­ко­ђе узи­ма Цр­ни Дрим као гра­ни­цу из­ме­ђу Ср­би­је и Ал­ба­ни­је,а надбускуп Пећки Петар Бодан одређује територије етничке Србије на ријеци Мат – Маћа код данас Албанског града Љеша .Пе­тар Ма­зар­ски 1623. го­ди­не ка­же да Дрим де­ли Ср­би­ју од Ал­бани­је, а над­би­скуп Ђор­ђо Би­јан­ки, вр­ше­ћи ка­нон­ску ви­зи­та­ци­ју у
Ср­би­ји 1638. го­ди­не, на­пи­сао је да се При­зрен на­ла­зи у Ср­би­ји. Пре­ма доступним  пи­са­ним до­ку­мен­ти­ма Ко­со­во и Ме­то­хи­ја су би­ли од
13-17.вије­ка ет­нич­ки нај­хо­мо­ге­ни­је обла­сти срп­ске др­жа­ве. О ет­нич­кој струк­ту­ри ста­нов­ни­штва пи­са­ли су мно­ги ет­но­ло­зи. Јозеф Милер  1838. го­ди­не пи­ше: да су Ср­би би­ли ве­ћи­на у ско­ро свим ме­сти­ма на Ко­со­ву и Ме­то­хи­ји. Фран­цу­ски ан­тро­по­ге­о­граф Га­стон Гра­ –
ви­је је по­чет­ком 20. вије­ка про­пу­то­
вао Ко­со­вом и Ме­тохи­јом, и из­ме­ђу оста­лог на­пи­сао: “Го­то­во сви му­сли­ма­ни то­га ре­ги-
о­на пред­ста­вља­ју Ср­бе ко­ји су од­не­дав­но прешли на ислам, а сре­ћу 
се мно­ге фа­ми­ли­је по­де­ље­не на пра­во­слав­не и му­сли­ман­ске Српске ку­ће.“
Од пр­ве при­зрен­ске ли­ге 1878. го­ди­не иако су би­ли ве­ћин­ско станов­ни­штво Ср­би су ма­совно про­тје­ри­ва­ни са Ко­со­ва и Ме­то­хи­је уз
по­моћ и пре­ћут­но одо­бра­ва­ње тур­ске
ца­ревине. Па и по­ред то­га на
по­пи­су ста­нов­ни­штва на Ко­сме­ту 1929. го­ди­не Ср­би су би­ли још увијек ве­ћин­ско ста­нов­ни­штво са дијелом од  61%. Чи­тави 20. вијек про­те­као је у раз­ли­чи­ти­вим ви­до­ви­ма на­си­ља Ал­ба­на­ца над Ср­би­ма. По­ред ових чи­ње­ни­ца тре­ба по­себ­но ис­та­ћи да Ко­со­во и Мето­хи­ја пред­ста­вља цен­тар срп­ске ду­хов­но­сти и кул­ту­ре. На­уч­на ис­тра­жи­ва­ња то­ком 19. и 20.вије­ка утвр­ди­ла су да на Ко­сме­ту посто­је 162 објек­та, ко­ји су да­нас про­гла­ше­на за култур­но до­бро од из­у­зет­не ва­жно­сти, док је 500 обје­ка­та за­шти­ће­но као спо­ме­ни­ци
кул­ту­ре, а ви­ше од 1400 је еви­ден­ти­ра­но као кул­тур­на ба­шти­на Срп­ског на­ро­да на том тлу. У тој ри­зни­ци свих срп­ских зе­ма­ља,
обла­сти нај­бо­га­ти­јој хри­шћан­ским ста­ри­на­ма, вр­ху­нац цр­кве­ног умјет­нич­ког гра­ди­тељ­ства до­стиг­нут је то­ком 13. до 16  вије­ка.
Сведочанствa су хра­мо­ви нео­пи­си­ве ле­по­те, срп­ске мо­ли­тве у ка­мену: Пећ­ка па­три­јар­ши­ја гра­ђе­на 1230-1330, Бо­го­ро­ди­ца Ље­ви­шка
(1219-1305), Гра­ча­ни­ца (1313-1321), Ви­со­ки Де­ча­ни (1327-1335), те им­по­зант­ни оста­ци, св. Ар­хан­ђе­ла код Призрена  сред­њо­вје­ков­них гра­до­ва Бањ­ске, Зве­ча­на, Но­вог Бр­да, При­леп­ца, Убо­шца, Ај­нов­ца и де­сети­на вла­сте­лин­ских за­ду­жби­на из 13. и 14. вије­ка. Кра­јем 2003. го­ди­не на Ко­сме­ту по­сто­је 1994 срп­ска то­по­ни­ма, од ко­јих 1181
цр­ка­ва и цр­кви­шта, 113 ма­на­сти­ра, 48 ис­по­сни­ца, 8 спо­мен-­ка­пе­ла, 534 срп­ска гро­бља, 96 твр­ђа­ва и 14 дво­ра­ца срп­ске вла­сте­ле.Идентична ситуација је и у Албанији .Крајем 2023 .године у „земљи Орлова ‘постоје 2034 српска топонима ,659 цркава и црквишта ,11 спомен капела ,355 српских гробаља ,18 тврћава ,9 двораца српске властеле о чему смо исцрпно писали .
На­ци­о­нал­ни по­крет и иде­је о ет­нич­ком ује­
диње­њу Ал­ба­на­ца на­ста­ле су од­мах
по­сле Бер­лин­ског кон­гре­са, на ко­ме је до­није­та од­лу­ка да се Тур­ска
мо­ра по­ву­ћи са нај­ве­ћег дије­ла оку­пи­ра­ног бал­кан­ског по­лу­о­стр­ва. Аустри­ји ни­је од­го­ва­ра­ло да све те те­ри­то­ри­је при­пад­ну хри­-
шћанским бал­кан­ским на­ро­ди­ма, а по­себ­но су би­ли про­тив те­ри­то­ри­јал-
ног про­ши­ри­ва­ња Ср­би­је и Цр­не Го­ре, ко­је би има­ле за­јед­нич­ку
гра­ни­цу, а у вој­ном сми­слу по­ста­ле ре­спек­та­би­лан фак­тор. Аустри-
ја је та­ко охра­бри­ла Ал­бан­це, а ро­до­на­чел­ник те иде­је би­ла је пр­ва
при­зрен­ска ли­га, код Ту­ра­ка по­зна­та као Ар­на­ут кон­гра. На че­лу
ли­ге би­ле су бра­ћа Ав­дул, На­им и Са­ми Фра­ше­ри, ви­ши чи­нов­ници на тур­ском Двору – Пор­ти. При­зрен­ска ли­га је пр­вије­нац иде­је о ства­ра­њу ет­нич­ки чи­сте “Ве­ли­ке Ал­ба­ни­је”.
 Пр­ва при­зрен­ска ли­га је тво­рац
иде­је од ства­ра­њу ал­бан­ске на­ци­о­нал­не ар­ми­је АНА, ко­ја би ег­зисти­ра­ла на ал­бан­ским ет­нич­ким про­сто­ри­ма. На­кон фор­ми­ра­ња Пр­ве при­зрен­ске ли­ге фор­ми­ра­ју се Пећ­ка ли­га, Ко­сов­ски ко­ми­тет, На­ци­о­нал­ни фронт Ал­ба­на­ца а све са ци­љем да се ор­га­ни­зу­ју по­буне и да се сва­ка по­сто­је­ћа власт дис­кре­ди­ту­је у очи­ма ме­ђу­на­род­не
за­јед­ни­це, ка­ко би на та­квим осно­ва­ма Шћип­та­ри до­би­ли по­др­шку ме­ђу­на­род­не за­јед­ни­це за оства­ри­ва­ње њи­хо­вих се­па­ра­ти­сти­чих
иде­ја о ства­ра­њу ет­нич­ки чи­сте “Ве­ли­ке Ал­ба­ни­је”.На­си­ље над срп­ским ста­нов­ни­штвом од фор­ми­ра­ња Пр­ве призрен­ске ли­ге па до 1912. го­ди­не (ка­да је осло­бо­ђе­на Ста­ра Ср­бија) би­ло је ви­ше из­ра­же­но не­го у про­те­клих сто­ти­ну го­ди­на. То се нај­бо­ље ви­ди из пре­пи­ске срп­ских кон­зу­ла у При­шти­ни:Мирослава  Спа­лај­кови­ћаБранислава Ну­ши­ћа, Милана Ра­ки­ћа,Јована Дучић  и дру­гих, као и про­тест­не но­те Кра­ље­ви­не Ср­би­је Ца­ри­гра­ду, гдје се“ зах­те­ва за­шти­та срп­ског ста­нов­ни­штва 
од тор­ту­ре шип­тар­ских те­ро­ри­ста“ 
По­сле Пр­вог бал­кан­ског ра­та 1912. го­ди­не, у ко­ме су Ал­банци би­ли на стра­ни Тур­ске, Кон­фе­рен­ци­ја ам­ба­са­до­ра у Лон­до­ну
1913. го­ди­не утвр­ди­ла је гра­ни­це но­во­о­сно­ва­не ал­бан­ске др­жа­ве. Но­вем­бра 1921. го­ди­не Кон­фе­рен­ци­ја ам­ба­са­до­ра у Па­ри­зу до­није­ла
је од­лу­ку о при­зна­ва­њу Ал­ба­ни­је као не­за­ви­сне и су­ве­ре­не др­жа­ве (Ал­ба­ни­ја је прије то­га 1920. го­ди­не при­мље­на у дру­штво на­ро­да).
Иако је Кон­фе­рен­ци­ја ам­ба­са­до­ра у Па­ри­зу на­чел­но утвр­ди­ла грани­це ко­је су се у осно­ви по­кла­па­ле са ре­ше­њи­ма Лон­дон­ске кон­фе-
рен­ци­је, де­фи­ни­тив­на гра­ни­ца из­ме­ђу Кра­ље­ви­не СХС и Ал­ба­ни­јеутвр­ђе­на је про­то­ко­лом Ме­ђу­на­род­не ко­ми­си­је о раз­гра­ни­че­њу доне­тим у Фи­рен­ци 26. ју­ла 1926. го­ди­не. Ал­бан­ска др­жа­ва об­у­хва­ти-
ла је нај­ве­ћи део ал­бан­ских ет­нич­ких те­ри­то­ри­ја.
У Ска­дру је 7 но­вем­бра 1918 го­ди­не фор­ми­ран “Ко­сов­ски ко­митет”, чи­је је по­ли­тич­ко-про­па­гад­но и те­ро­ри­стич­ко дје­ло­ва­ње, са по-
зи­ци­ја ал­бан­ског ире­ден­ти­зма и ко­сов­ског се­па­ра­ти­зма, пре­суд­но ути­ца­ло на ју­го­сло­вен­ско-ал­бан­ске од­но­се у пе­ри­о­ду из­ме­ђу два свјетска ра­та. По­ли­тич­ка плат­фор­ма тог ко­ми­те­та била је од­бра­на те­ри­то­ријал­не цје­ло­куп­но­сти и “осло­бо­ђе­ње Ко­со­ва и дру­гих ал­бан­ских краје­ва“ свим сред­стви­ма, ка­ко би се си­лом оте­ла срп­ска те­ри­то­ри­ја. Аутор овог фељтона Дејан Бешовић пише о томе у дјелу Качаци и Србија – САНУ Балканолошки институт св.2-3 стр .14-32 ,Београд 1999 .године као и касније на порталима српска 24 ,Инфо 083 Васељенска .нет ,Српска наука и култура ,Srebian Times  :  У бор­би за те ци­ље­ве на Ко­со­ву и Ме­то­хи­ји је од 1919. до 1924. го­ди­не де­ло­вао од­мет­нич­ки от­пор по­знат под на­зи­вом ка­чач­ки по­крет.Сам појам качака значи -одметник – разбојник . Качач­ки по­крет има ду­гу тра­ди­ци­ју и по­ти­че из Ал­ба­ни­је. Ка­ча­ци су, у ства­ри, чамски одметници који су лутали прво Грчком а када их је Генерал  Наполеон Зервад отјерао из Грчке и  Северног Епира ,доскитали су се на Косово и Метохију . Нај­че­шћи раз­ло­зи за од­мет­ни­штво у шу­ма­ма 
би­ла је крв­на осве­та, из­бе­га­ва­ње ка­зне за из­вр­ше­не пљач­ке, раз­бојни­штва, из­бе­га­ва­ње вој­не оба­ве­зе ко­ја је у тур­ској ца­ре­ви­ни би­ла 
из­у­зет­но ду­га и те­шка, от­ми­це же­на и сл. Ка­ча­ка је би­ло у свим дје­ло­ви­ма Ко­со­ва и Ме­то­хи­је, на­ро­чи­то у Дре­ни­ци где су се због 
кон­фи­гу­ра­ци­је те­ре­на ско­ро сло­бод­но кре­тали. Сла­бље­њем тур­ске вла­сти ка­ча­ци су би­ли све сло­бод­ни­ји и за­го­спо­да­ри­ли су мно­гим бр­до­ви­тим пре­де­ли­ма на те­ри­то­ри­ји Ко­со­ва и Ме­то­хи­је.Српске  Вла­сти ни­су пред­у­зи­ма­ле готово  ни­ка­кве ме­ре ра­ди су­зби­ја­ња ка­чач­ких зло­чи­нач­ких ак­тив­но­сти, а рет­ко је не­ко од ка­ча­ка од­го­ва­рао пред 
су­дом. Ка­ча­ци су има­ли за­да­так да на­па­да­ју и уби­ја­ју Ср­бе, пре­сеца­ју пру­ге и на­но­се ште­ту Ср­би­ма сву­где где мо­гу, а вла­сти кра­љеви­не СХС су на­сто­ја­ле да сми­ре си­ту­а­ци­ју пу­тем ком­про­ми­са са ка­чач­ким во­ђа­ма. Ам­ба­са­дор­ска кон­фе­рен­ци­ја до­не­ла је од­лу­ку да 
се фор­ми­ра ”не­у­трал­на зо­на” на те­ри­то­ри­ји кра­ље­ви­не СХС, те су ју­го­сло­вен­ске вла­сти ра­ди ком­про­ми­са са ка­ча­ци­ма од­лу­чи­ли да сеиз кра­ље­ви­не СХС не ула­зи у ”не­у­трал­ну зо­ну”, а ка­ча­ци из те зо­не на те­ри­то­ри­ју кра­ље­ви­не СХС. “Не­у­трал­на зо­на об­у­хва­та­ла је се-
ла Ју­ник, Ба­ту­шу, Мо­лић, Мо­ри­ну, Бро­ви­ну, По­но­ше­вац, По­по­вац, Ши­шман, Борич а у Скадарском срезу Кула Рашка ,Деригнат ,Грил ,Омаре ,Борич млади ,Борич Стари ,Пуке ,Облике .Неутрална зона  де­фи­ни­тив­но је уки­ну­та 20. де­цем­бра 1920. го­ди­не.
Насупрот тоталној конфузији која је владала на територији Косова и Метохије ,на Бе­о­град­ском уни­вер­зи­те­ту фор­ми­ра­на је 1935. го­ди­не тај­на сту­дент­ска Шћип­тар­ска ор­га­ни­за­ци­ја “Бе­са”, чи­ји је основ­ни циљ био оти­ма­ње Ко­со­ва и Ме­то­хи­је и при­кљу­че­ње Ал­ба­ни­ји. Идеј­не во­ђе тај­не те­ро­ри­стич­ке ор­га­ни­за­ци­је би­ли су Ћа­зим Бла­ца, Ша­ип 
Му­ста­фа и Ибра­хим Љу­тва, а из Враке и Скадра Леон Рукај ,Делавер Шаља ,Пренк Зеф Дедалули , а њи­хов основ­ни за­да­так био је да на уни­вер­зи­те­ту ство­ре ат­мос­фе­ру о нео­п­ход­но­сти ства­ра­ња Ве­ли­ке Ал­ба­ни­је, да фор­ми­ра­ју ору­жа­не фор­ма­ци­је и у да­том мо­мен­ту крену са те­ро­ри­стич­ким ак­ци­ја­ма. Ову те­ро­ри­стич­ку ор­га­ни­за­ци­ју је
фи­нан­си­ра­ло ал­бан­ско и ита­ли­јан­ско по­слан­ство у Бе­о­гра­ду и део комунистичке партије Југославије .Прва њихова акција била је покушај убиства тадашњег ректора Београдског универзитета ,једног од оснивача савременог Београдског универзитета ,Академика проф.др.Николе Вулића .Поменута група је 7.јула 1936 .године пуцала на Академика Вулића и Велеписланика Милана  Ракића у улици Краља Петра бр.7 .Пуком срећом није било повређених а управник полицијске општине Београд Милован Васиљевић је расписао потерницу за хапшење нн особа .Од 1939. го­ди­не, по­чи­ње још ја­ча и ор­га­ни­зо­ва­ни­ја ак­тив­ност 
шћип­тар­ског се­па­ра­ти­стич­ког по­кре­та уз све­стра­ну по­моћ фа­шистич­ке Ита­ли­је. Ита­ли­ја је као што је по­зна­то, из­вр­ши­ла оку­па­ци­ју 
и анек­си­ју Ал­ба­ни­је 7. апри­ла 1939 го­ди­не. Гроф Галеацо  Ћа­но је већ у ју­лу 
1939. го­ди­не да­вао ин­струк­ци­је ал­бан­ским еми­гран­ти­ма за ор­га­низо­ва­ње ал­бан­ског ире­ден­ти­стич­ког по­кре­та у Албанији и Србији .
Ве­ли­ко­ал­бан­ски на­ци­о­на­ли­зам био је у пу­ној екс­пан­зи­ји већ по­чет­ком 1940. го­ди­не на Ко­со­ву и Ме­то­хи­ји. Ула­га­ни су мак­симал­ни на­по­ри да се сви Ал­бан­ци удру­же у бор­би про­тив Срп­ског ста­нов­ни­штва. Му­ста­фа Кро­ја, пред­сед­ник тзв. ко­сов­ске вла­де је у 
ју­ну 1942. го­ди­не по­се­тио Ко­со­во и Ме­то­хи­ју и на са­стан­ку са албан­ским во­ђа­ма јав­но го­во­рио о нео­п­ход­но­сти ет­нич­ког чи­шће­ња 
Ко­сме­та од срп­ског ста­нов­ни­штва. Ин­си­сти­рао је да све ста­ро­седи­о­це Ср­бе тре­ба про­гла­си­ти ко­ло­ни­сти­ма и као та­кве их пре­ко ал-
бан­ских и ита­ли­јан­ских вла­сти по­сла­ти у кон­цен­тра­ци­о­не ло­го­ре у Ал­ба­ни­ји, на­се­ље­ни­ке Ср­бе тре­ба уби­ја­ти. За че­ти­ри го­ди­не оку­па­ци­о­не вла­сти учи­њен је опа­сни по­мак 
ка оства­ри­ва­њу ве­ли­ко ал­бан­ског про­јек­та на про­сто­ри­ма Ко­со­ва и Ме­то­хи­је. Ал­бан­ци су кон­ти­ну­и­ра­но чи­ни­ли зло­чи­не пре­ма Ср­би-
ма, а све уз за­шти­ту и по­моћ оку­па­ци­о­них си­ла. Пре­ма по­да­ци­ма 
аме­рич­ких спе­ци­јал­них слу­жби /Of­fi­ce of Stra­te­gic Ser­vi­ce/, Ал­бан-
ци су од апри­ла 1941. го­ди­не до ав­гу­ста 1942 го­ди­не уби­ли око 
83.000 Ср­ба. Ма­сов­но су хап­ше­ни и уз при­ме­ну тор­ту­ре уби­ја­ни све­ште­ни­ци Срп­ске пра­во­слав­не цр­кве.Епи­скоп Ра­шко – при­зрен­ски Се­ра­фим Јованоић , ухап­шен је и ин­тер­ни­ран у Ти­ра­ну, где је умро 
13. ја­ну­а­ра 1945. го­ди­не. На про­сто­ру под ита­ли­јан­ском оку­па­ци­о­ном вла­шћу Ал­банске хорде ци су уби­ли 14 све­ште­ни­ка СПЦ и јед­ну мо­на­хи­њу. На звер­ски на­чин је уби­јен нпр. 
Да­ма­скин Бо­шко­вић ста­ре­ши­на ма­на­сти­ра Де­вич, док су све­ште­ни­ци: Лу­ка По­по­вић, 
Урош По­по­вић и Сло­бо­дан По­по­вић уби­је­ни за вре­ме служења Све­те ли­тур­ги­је. Кад су 
се уве­ри­ли у шип­тар­ску зло­чи­нач­ку ак­тив­ност, чак су и ита­ли­јан­ске оку­па­ци­о­не сна­ге
шти­ти­ле Ср­бе од стра­вич­не тор­ту­ре“ .Ни једне једине ријечи осуде овако монструозних злочина није се могло чути од „савезника “ САД- а ,Велике Британије ,Француске а још мање од тадашњег комунистичког руководства СССР .Кина и ако настројена Анти-фашистички ћутала је о Шћиптарским злочинима на Космету и Албанији . Једину утјеху Срби су пронашли међу Сјевероепирских Грцима ,који су били у идентичној ситуацији – између Шћиптарског наковања и комунистичко Енверовског чекића . Први Југословенски амбасадор у послије ратној Албанији (1944-1945 ) народни херој и носилац партизанске споменице пише у извјештају Архив МСП Србије 92-60/1945  : Народ у Враки је прилично примитиван и још увек верује у Бога и држи се древних хришћанско -православних обичаја .Дуго смо разговарали са другом Енвером и другом Мехмедом ( Шеху прим.Д.Б.).Срби у том делу Албаније више верују Георгиосу Зервасу који је побио хиљаде Чама него другу Титу и Другу Енверу који хоће да направе нови свет у којем неће бити разлике међу народима . Посебно забрињава то што се генерал Петар Булатовић сврстао на страну Георгија Зерваса и Дионисија Никопулоса и не подржава борбу грчких комуниста којима Друг Тито преко Енвер Хоџе шаље помоћ како би ослободили Грчку од православног мрачњаштва . Булатовићу је ближи Зервас него Маркос Вафијадис кога подржава целокупни комунистички свет. Такође браћа Православни Свештеници Велиша и Лазар Поповић упорно одбијају да се повинују новим комунистичким совјетским властима.Они хорски говоре да је у Албанији присутан национални комунизам који за циљ има уништење Србије и Српског народа .Покушао сам са њима да разговарам али су они уверени у исправност својих поступака  
Да трагедија по Српски народ буде већа овакво национално стање задржаће се у Србији и Црној Гори наредних три деценије у којима ће се истопити готово цјелокупно Српско становништво Косова ,Метохије ,Враке ,Скадра и шире .Душан Драгосавац члан ЦК СКЈ и високи представник Срба у Хрватској у књизи Национално  и интернационално ,Нолит ,Београд 1979 стр .34-36  .године каже : Срби у Хрватској као и на Косову и Метохији и сусједној Албанији нијесу се никада ослободили прошасти зване ,Православље и њене Цркве која је носилац хегемонистичке Великосрпске политике на Балкану .Бити Србин значи бити загледан у просперитетну интернационалну Србију у склопу СФРЈ ,равноправној заједници народа и народности а не у некакве митове и бабке легенде којима су робовали наши преци “ 
17.септембра 1987 .године на Седмој сједници СК Србије Драгиша Павловић предсједник ГК СК Београда ће рећи : Неуравнотежене речи само стварају хистерично расположење које чини ствари само лошијима, а не решава проблем. Простор за решење косовског проблема сада је тако сужен да и најмања грешка може бити трагична за Србе и Црногорце, за српски народ и целокупну стабилност у Југославији. … Ситуација на Косову, која се не побољшава жељеном и обећаном брзином, ствара опасну атмосферу где свака реч изговорена против српског национализма је схваћена као национализам. Страствене речи могу донети само ватру.Позивам на разум и братску слогу Србе који морају исказати поштовање према Албанцима .Након убиства војника ЈНА у Параћину, које је починио Албанац Азиз Кељменди, у српским медијима почела је кампања против Албанаца, и тврдим да је ово злочин уперен против Југославије. Драгиша Павловић је, 11. септембра, рекао Да се ситуација на Косову и Метохији не може поправити „олако обећаном брзином“, нити ванредним стањем. Једина прихватљива позиција с које се може решавати проблем Косова, јесте позиција СКЈ, а не нека популистичка или националистичка позиција“.Антибирократска револуција, позната и као Јогурт револуција, био је период српске историје који је отпочео 8. сједницом Централног комитета Савеза комуниста Србије 1987. године, а завршио се почетком 1989.хо,кадровским смјенама које су омогућиле ограничење аутономије српских покрајина и превласт Србије у савезним органима власти. Ово раздобље је обележено серијом митинга током лета и јесени 1988. године, помоћу којих је председник ЦК СК Србије Слободан Милошевић срушио покрајинске власти Војводине и Косова и републичке власти Црне Горе, на њихово место поставивши своје присталице. До 1989. године Србија је стекла контролу над 4 од 8 гласова у федералном председништву и контролу над Савезом комуниста Југославије.Према југословенском уставу из 1974. аутономне покрајина Војводина и Косово су у великој мјери биле независне од владе Србије, и обије су имале по једно мјесто у Предсједништву СФРЈ, које је још чинило 6 република . Због тога је њихов статус био скоро истовјетан статусу република, што је омогућило покрајинским руководствима Косова и Војводине да воде практично независне политике.Милошевићев успон на власт се поклопио са српско-албанским тензијама на Косову, пошто су се Срби жалили да су их угњетавали Албанци и руководство покрајине којим су доминирали Албанци.Године 1985, припадници „Српског покрета отпора” са Косова упућују државним органима петицију, чије састављање су помогли и јеромонах Атанасије Јевтић и Добрица Ћосић, у којој кажу :да покрајином владају великоалбански шовинисти који су окупирали део Југославије и над Србима чине геноцид. Масовни протести су почели у фебруару 1986.године уз неколико окупљања косовских Срба у Београду и на Косову, који су тражили одлучније рјешавање проблематичне ситуације на Косову. Срби са Косова и Метохије тих година протестују по градовима Србије, а 26. фебруара 1986. године њих стотинак проваљује у Савезну скупштину, захтијевајући увођење ванредног стања и укидање аутономије Косова. Ово су били релативно мали протести, са 100-5.000 учесника и били су углавном реакција на појединачне међуетничке инциденте. Највећи такав скуп је одржан у Косово Пољу априла 1987. на којем се окупило око 20.000 особа.
Међутим, избијање великих протеста је почело у половином 1988. У јуну протест радника фабрике Змај је скупио око 5.000 особа. У јулу су одржани митинзи у седам градова са десетинама хиљада учесника, а у августу у десет градова са 300.000 учесника. До септембра митинзи су се проширили на 39 градова са преко 500.000 учесника.Скуп у Београду на Ушћу, под називом Митинг „Космет у Србији ”, је одржан 19. новембра 1988. Према државној штампи, на њему се скупило око милион људи, а према другима, више стотина хиљада људи. Митинг на Ушћу је замишљен као највећи од свих окупљања, а велике групе људи су долазиле из цијеле Србије фабричким и јавним аутобусима који су закупљени за ову прилику. Милошевић је поновио свој и циљ Србије према слободи и једнакости Србије унутар Југославије:
Битку за Косово ми ћемо добити без обзира на препреке које нам се постављају у земљи и ван ње. Победићемо, дакле, без обзира што се и данас удружују наши непријатељи ван земље са онима у земљи. А да битку за слободу наш српски  народ добија, знају и турски и немачки и сви остали  освајачи.Овај народ је тврди орах -воћка чудновата ,како то каже наш бесмртни Његош “ – закључио је Слободан Милошевић .Овај говор уједно је означио почетак краја комунизма у Срба и почетак краја илузије зване Југославија која је српски народ коштала преко три милиона живота у два Свјетска рата . Готово хорски тих дана глобални свјетски медији пренијели су вијест :Политика стварања Велике Србије (CNN,BBC ,Sky news ,Global TV ,AP ,Le Monde ,Liberasion, DW) .Ништа мањи отпор није забиљежен у Хрватској ,Словенији ,Босни и Херцеговини а комунисти у Србији на челу са генералом  Јовом Капичићем и Стеваном Мирковићем преко листа Комунист,Београд 24.новембра 1988 .године стр .1 . тражили су : Да се лажни комуниста Слободан Милошевић изведе пред суд и осуди на смрт због рушења комунизма и социјалистичког самоуправљања ,као и тековина НОР-а “ 
                               (наставиће се )

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Подијели на друштвеним мрежама

Слични чланци

ЖЕЉКА ЦВИЈАНОВИЋ: Сарајево опасно мјесто за Србе!

„ЗА БУДУЋНОСТ НИКШИЋА“, МАРКО КОВАЧЕВИЋ: Прве четири године смо поправљали што је ДПС уништио, наредне четири градимо успјешан град!

АФЕРА „ЈАДРАН“: Подгорица и Загреб се надгорњавају око брода за чију градњу је највише заслужан Београд!

Друштвене мреже

Најчитанији чланци

novak78

НОВАК ЂОКОВИЋ НЕ ПРИЗНАЈЕ ГОДИНЕ: Србин у финалу Мајамија!

danilovgrad1

ДАНИЛОВГРАД: Шетња „Омладине Светог Арсенија“ у знак сјећања на жртве НАТО агресије!

Milo-Djukanovic-1478

ЧАСНО И ПОШТЕНО: Мило тужио АСК, тражи 5.000 евра одштете!

pavle44

РАВНОГОРЦИ, ПОТПОРУЧНИК ПАВЛЕ МЕШКОВИЋ: Чича није пристао на атентат на Тита!

srbi0

АНАЛИЗЕ: Срби и глобалистичка Голгота (4)!