Црна Гора са просјеком од једног службеног аутомобила на 140 становника убједљиво је на првом мјесту у Европи, напомињу из цивилног сектора. Новац који се издваја за потрошњу горива, сервисирање и регистровање службених аутомобила достиже и више десетина милиона еура годишње.
Општина Никшић годишње издваја између 70 и 80 хиљада евра за гориво које потроши 28 службених возила, од чега је 11 путничких.
–Што се нас тиче, та потрошња је сведена на минимум, казао је Зоран Шошкић из Секретаријата за финансије, развој и предузетништво.
Мјесечна потрошња горива за већи број службених аутомобила ограничена је на 100 до 200 евра, тврде у локалној управи, али размишљају и о набавци возила која ће мање трошити.
–Мој предлог ће бити, пошто су ово стара возила, видјећемо да их отуђимо па да купимо нека малолитражна или нека на електричну енергију, додао је Шошкић.
Но, да ли смо довољно ефикасни с обзиром на то да се Црна Гора налази у самом европском врху по броју службених аутомобиле по глави становника, питају из цивилног сектора.
–Само за набавку, сервисирање и регистрацију службених возила држава годишње издваја десетине милиона евра, док је за трошкове горива тај просјек из године у годину око девет милиона евра, казао је Милош Перовић из Алфа центра.
А тај новац би могли да искористимо тамо гдје је најпотребнији.
–Прије свега за набавку аутомобила службе хитне помоћи, служби заштите и спашавања, полиције а који су евидентно у мањку и у потреби, додао је Перовић.
Према подацима Министарства унутрашњих послова, наглашава Перовић, у Црној Гори има 4.300 службених возила.
-Да се утврди која лица заиста могу користити возила, а којима је то више као неки вид привилегије коју користе, а која се осликава у виду злоупотреба. На крају, можда и најважније јесте, квалитетан систем контроле, односно мониторнг постојеће управе службених возила, казала је Александра Вукчевић из Грађанске алијансе.
-На примјер у Данској која има 20 министарстава, сличан број као и Црна Гора, сада постоји само 20 службених аутомобила. Дакле, једно возило по министарству. Са друге стране број службених аутомобила у Шведској је нула, додао је Перовић.
Поред огромних трошкова за сервисирање и регистровање службених аутомобила, још већи проблем је њихова злоупотреба, поручују саговорници ТВЦГ.
Извор: РТЦГ