Пише: Мирјана Бобић Мојсиловић
Неко ми је ових дана послао један од оних клипова који треба да нас насмеју, и насмејала сам се, а онда сам се, најблаже речено, ухватила за главу.
У некој ТВ емисији, неки млад и нервозан човек причао је о медијима и друштвеним мрежама: „Стримујемо се, свичујемо се на културолошки соушл нетврок, трипујемо се, а кад су у теми дејтинг сајтови, то је топ оф д мајнд, и мај кап оф ти, ту су фенови и тролови, али ми имамо краутсорсовање маркетинга, трековање, шеровање, хештеговање, имамо пуно тулова јер дајемо контент, и онда то лајкујемо, и све то може да се крекује, више фоловера у ствари најтив комзумената и то је нејм оф д гејм, јер тај левериџ прати патерне како причаш прајват са неким, а како паблик.”
Језик друштвених мрежа претворио је све језике света у скаламерију подразумевајућих термина, и из сфере нових медијских технологија, енглески језик је прешао у свакодневни говор. У мејнстрим, што би рекли клинци.
Ет ди енд, речи нам више и неће бити потребне
Суштина са кварењем језика лежи у кварењу сећања, и знања и вредности. Да се изразим новокомпонованим језиком, ради се о својеврсној контаминацији, па се тако прича претвара у наратив, план у агенду, опоравак у рекуперацију, разговор у комуникацију, јунак у шампиона, звездица у старлету, гаће у ланжери, слика у имиџ, вид у вижн, куле су постале тауери, живот је постао лајф, састанак је постао митинг, бука је постала ноиз, ноћ је постала најт, дечко или девојка постали су дејт, насловна страна је одавно кавер, кајгана је постала омлет, истинољупци су трутери, а они који мрзе су хејтери, тролови и ботови, вође су лидери, ограничење је лимит, одећа је аутфит, мрак је дарк.
Замишљам младог господина како је управо послао конфирмацију да долази на дејт у кежуал аутфиту, јер је такав ивент, у неком клубу где су добри битови, и где се ређају шотови, како се хагује са својим фоловерима, и како је све то само чилинг аут, јер нема комитмента, пошто је уан најт стенд нејм оф д гејм, а хејтери нека тролују, ху керс, биће много добрих селфија, и пруфова да он лавс хис лајф, и да ће бити рејн оф лајкс, па ће његов профил бити ин, јер је сваки пут кад је аут – он реинвентовао себе. Соушл нетворкинг је ол деј џоб, другим речима – сиријус стаф.
Гет ит? Ју донт гет ит. Он је, анстопабл.
Ет ди енд, речи нам више и неће бити потребне.
Имамо смајлије, зар не?
Извор: Блог “То сам ја”