Украјина тражи алтернативне логистичке руте за испоруку широког спектра производа у и из Украјине. У том контексту, амбасада ради на анализи могуц́ности успостављања додатних логистичких рута, посебно у Црној Гори, саопштили су из украјинске амбасаде у Подгорици Порталу РТЦГ. Како су рекли, украјинска страна је заинтересована да обави додатне консултације са Луком Бар у вези са успостављањем сарадње. Портал РТЦГ је провјерио тачност информације са сајта Транспортно-логистичког центра украјинских жељезница, да је Црна Гора понудила превоз робе преко Луке Бар.
–Информације које сте навели су постављене на сајту Транспортно-логистичког центра украјинских жељезница. Сходно томе, додатни коментари се могу добити од поменутог украјинског карго превозника, саопштили су за портал РТЦГ из украјинске амбасаде у Подгорици.
Да Црна Гора нуди Украјини да превози робу преко Луке Бар, објавио је данас украјински гмк.центар. О томе је, како преноси гмк.центар, извијестио Центар за транспортну логистику “Укрзализница“.
Укупан капацитет луке достиже пет милиона тона годишње, а у просјеку се користи само 50 одсто њеног потенцијала, преноси тај портал.
Како наводе, Лука Бар посједује неколико специјализованих терминала, посебно за за суве расуте терете, за течне и генералне терете.
–Црногорска страна је изразила заинтересованост за успостављање сарадње са Украјином на коришћењу капацитета Луке за претовар и транспорт робе, наводи се у документу.
Лука Бар сарађује са шпедитерима из Србије, компанијом “Паншпед”, која ће, како стоји у документу, помоћи у организацији.
–Спремни смо да допринесемо успостављању логистичке руте за транспорт широког спектра производа из Украјине до Луке Бар, напомиње представник компаније.
Поред тога, Паншпед има могућност да у случају такве потребе користи и бесплатне вагоне српске жељезнице. Како је раније извијестио ГМК центар, у мају је првих 35 хиљада тона украјинске руде превезено кроз луку Констанца у Румунији.
Поред тога, крајем маја пољска лука Свиноујшће послала је први дио од 30 хиљада тона украјинске руде гвожђа. Руда је допремљена у луку жељезницом и послата купцу у Алжир. Осим тога, у то вријеме је на везовима луке било више од 50 хиљада тона украјинске руде.
У периоду јануар-јун 2022. године, украјинске рударске и металске компаније смањиле су извоз руде за 24,2 одсто у односу на исти период 2021. године – на 17,01 милиона тона.