Струковни синдикат таксиста Црне Горе обратио се јуче отвореним писмом предсједнику Владе Душку Марковићу, наводећи да се налазе у веома тешкој материјалној ситуацији, изазваној нерадом надлежних органа у дужем периоду, која је, како кажу, достигла врхунац појавом новог вируса и стањем изазваног пандемијом. Оваква ситуација их је, тврде, довела буквално до финансијске катастрофе.
Према ријечима предсједника ССТЦГ Борислава Павловића, све то има за посљедицу немогућности сервисирања обавеза према државном и општинским буџетима, као ни других обавеза везаних за пуко преживљавање њихових породица. Они су захвалили на субвенцијама за ауто-такси превознике, објашњавајући да, међутим, право на исте остварује свега око 20 одсто ауто-такси превозника и око 10 до 15 одсто возача у привредним субјектима који су као ПДВ обвезници регистровани за ауто-такси превоз.
-Ако се узме у обзир да у Црној Гори ауто-такси превоз обавља у самосталној дјелатности 1.500 предузетника, а да привредни субјекти имају у власништву око 2.000 возила, што би само по себи довело до бројке од 5.500 запошљених у ауто-такси превозу, субвенције остварује око 300 предузетника и око 500 возача такси возила у привредним субјектима, долазимо до броја од 1.200 предузетника и 3.500 возача такси возила који су остали без било каквих прихода и помоћи, без икакве своје кривице. Чуди нас да Влада ни у једном пакету помоћи нас не обухвата иако преко 4.500 лица ускоро остаје или је велика већина већ остала без својих радних мјеста, казао је Павловић, наводећи да су у овакву ситуацију доведени нерадом надлежних органа и непоштовањем важећих закона у дугом периоду.
Он подсјећа да је Влада још крајем 2018. године усвојила Информацију о анализи стања у ауто-такси превозу путника, коју је припремила Радна група при Министарству саобраћаја и с тим у вези донијела закључке. Ипак, осим обавеза из поменутих закључака, које се тичу Министарства саобраћаја и поморства и Министарства јавне управе, остале обавезе и препоруке Владе ни послије више од годину дана од истека рока нијесу ни покренуте или су само дјелимично покренуте.
Павловић истиче да је такав однос дијела надлежних државних и општинских органа довео до рапидног раста сиве економије у протеклих више од десет година. Истиче да поново испаштају само легални ауто-такси превозници, јер се легално регистрованим превозницима уводе нови намети, док је стање на терену остало исто или је чак, како каже, неповољније за њихово пословање.
-Због свега наведеног дошло је до посљедица да скоро 80 одсто регистрованих ауто-такси предузетника није ликвидно, закључно са 31.12.2019. године, и самим тим немају ни испуњене услове за кредитну линију ИРФ, а ни за субвенције, поручује Павловић.