У наредне три године Србија планира да комплетира изградњу ауто – пута од Пожеге до границе са Црном Гором, чиме ће дионица будућег Коридора 11 бити завршена. Ова траса, дио Транс-европске магистрале (ТЕМ), повезаће Београд са Јадраном и протезаће се у дужини од 269 километара, преноси Телеграф Бизнис.
Дионица од Пожеге до Бољара, дуга 106,3 километра, водиће долином ријеке Моравице, између Јавора и Голије, преко Пештерске висоравни. Планом је предвиђено укупно 11 дјелова трасе, од чега је најкомплекснији дио онај од Пожеге до Дуге Пољане, гдје ће бити изграђено 72 моста дужине 35 километара и 10 тунела укупне дужине готово 17 километара.
Ауто – пут ће имати по двије саобраћајне и једну зауставну траку у сваком смјеру, а предвиђена брзина кретања износиће до 120 километара на час. Траса већим дијелом пролази ван урбаних средина, уз минималне захвате у општинама Ариље и Ивањица.
Паралелно се завршава и дионица Прељина–Пожега, дуга 30,9 километара. Након њеног отварања, путовање од Београда до Пожеге трајаће око сат и по. На овој траси већ су изграђени кључни објекти, укључујући тунеле Муњино брдо, Лаз и Трбушани. Вриједност радова процјењује се на 450 милиона еура, а завршетак се очекује до краја године.
Планиран је и низ петљи и одморишта дуж трасе, укључујући раскрснице код Ариља, Ивањице, Међуречја, Дуге Пољане и Карајукића Бунара, као и одмаралишта и паркиралишта на више локација, међу којима су Ариље, Трешњевица, Ивањица и Бољаре.
Србија свој дио посла приводи крају, а пажња се сада премјешта ка Црној Гори, гдје се припрема изградња дионице Матешево–Андријевица, дуге 21 километар. Очекује се да ће радови трајати око пет година, а вриједност пројекта процијењена је на 550 милиона еура. До сада је обезбијеђено 100 милиона еура неповратних средстава од ЕУ и још 200 милиона еура повољног кредита од Европске банке за обнову и развој, док ће остатак бити покривен из црногорског буџета.
Црногорска министарка саобраћаја Маја Вукићевић поручила је да ће фокус бити на квалитету и повољности понуда, уз надзор ЕБРД-а. Избор извођача очекује се током љета, а први радови могли би да почну до краја године. Експропријација земљишта је већ завршена у великој мјери, а у току је јавна расправа о утицају на животну средину.
Ако све буде ишло по плану, грађани Србије и Црне Горе ће ускоро имати могућност да путују модерним аутопутем од Београда до Јадранског мора за свега три и по сата.
извор: цдм
One Response
Гради до Бољара а остало Црна Гора. То је једина истина а све остало је лаж и аутопут постојећи кроз Црну Гору је квалитетнији и бољи од свих новосаграђених по Србији, то и стручњаци потврђују., почев од квалитета асфалта, па свега осталог. Срби који одувијек насељавају простор данашње Црне Горе су прави Срби, од њих су они по Србији и даље. Треба раздвојити власт у Србији од народа у Србији, многима у Црној Гори је блиска много Србија, али није њена комунистичка и диктаторска власт, али комуњаре оперишу са тим појмовима и уносе забуне. Битно је да се Црна Гора и Србија примакну једна другој како треба и да коначно Србија раскрсти са комунизмом и бољшевизмом, као и да се укину границе између нас. А монтенегрини су потомци бивших радника Кошуте, Обода који су сљегли из крша и мрзе све живо, јер би у супротном опет се вратили одакле су сјурили, као у већини градова ЦГ.