Пише: Мирјана Бобић Мојсиловић
Да се разумемо – сексуални живот и сексуалне преференције приватна су ствар сваког човека и треба тамо и да остану – у зони приватног. О томе се не расправља. Ипак, нова култура донела је нове вредности. Став да је бесмислено и непристојно разговарати о свом или туђем сексуалном животу оборен је масовним пропагандним притиском – оног тренутка када је секс постао ствар политике, у име наводних слобода, човек је суштински изгубио слободу, допуштајући не само да закони уђу у спаваћу собу, него да се сфера приватног изврне наглавачке. Такозвана „јужна сфера” човека постала је тачка око које се врти савремени свет, његова идеологија и његова нова моралност. Под новом моралношћу подразумева се својеврсно морање да се прихвати нови, скоро порнографски, наратив „културе вокизма” који се, међутим, одавно спустио и на децу.
Отворено малтретирање деце сексуалним темама у обдаништима и основним школама западног света, изазивало је отворене полемике и негодовања родитеља, али је нажалост изазвало и подршку такозваних либерала.
Оно што ме је запрепастило јесте, у ствари, далеко суптилнија пропаганда која се налази у игрицама и онлајн апликацијама. На пример, у једној апликацији за учење страних језика, већ после првих десетак научених глагола, у лекцијама се венчавају или живе заједно два мушкарца или две жене који, погађате, плаћају одвојене рачуне. Врли нови свет провлачи се и тамо где му није место. Али тај свет не би био хакслијевски кад не би ударао на образовни систем, на забаву, на тренутке предаха.
Наметање сексуалног наратива одвија се и „суптилније”. Не знам да ли сте приметили да се и на нашим телевизијама врте две рекламе – једна приказује двојицу одраслих мушкараца који се врло сугестивно свађуцкају око тога ко је попио чије млеко, а све изгледа као да се ради о римејку чувене сцене из филма Девет и по недеља. Да овде имам више простора, та би реклама заслужила озбиљну анализу симбола који су у њу уметнути – од заједничког фрижидера, до спектакуларног сплеша млека које их повезује.
Али најлуђа рекама коју сам видела, а садржи ову тему, јесте реклама за неку мушку крему за лице, у којој један мушкарац прилази другом и каже му да му „кожа није никада боље изгледала”, док се жена похваљеног задовољно смешка.
Замишљам ту сцену у стварности и, у ствари, не могу да је замислим.
извор: то сам ја