ЊИХОВИ МЕДИЈИ И ВАНРЕДНО СТАЊЕ КРИЗЕ: Мета – власт која жели да промијени Црну Гору!

Аутор: Тихомир Бурзановић

У политичком животу Црне Горе, медији никада нијесу били само посматрачи. Они су учесници, креатори, дистрибутери и амплификатори наратива. У периодима смјене власти, посебно након 2020. године, дио медијског простора почео је да д‌јелује као структурисана комуникациона архитектура која има за циљ очување старог политичког поретка и делегитимисање сваког покушаја његове суштинске промјене.

Иако не постоји документ који би доказао формалну сарадњу, форма ‌дјеловања аналитичких центара, портала и традиционалних медија показује висок степен усклађености порука, реторике и политичких циљева. То ствара перцепцију јавности да је ријеч о координисаном медијско-политичком фронту који се посматра у контексту д‌јеловања безбједносно-обавјештајних структура.

Архитектура наратива и канали дистрибуције

Данашњи опозициони медији у Црној Гори, заједно са групом увијек доступних „аналитичара“, формирају комуникациони ланац који функционише на сљедећи начин:

Аналитичари постављају оквир тумачења – они дефинишу ко је непријатељ, ко је опасан, ко је неспособан, ко је „рушитељ грађанске Црне Горе“. Портали прве линије преузимају поруку и обликују је у дневну вијест. Телевизијски програм даје емоцију, тон, ритам, интерпретацију. Друштвене мреже завршавају посао: осјећај да „сви мисле исто“.

Ово је професионално вођен модел комуникације, какав се обично не појављује спонтано. Он подразумијева:јасно дефинисану политичку позицију, дисциплину поруке и прецизно идентификованог противника.

Ко је противник?

Противник у наративу није једна странка, ни један лидер. Противник је свака власт која:отвара питање кадровске реформе, доводи у питање стари систем лојалности, захтијева транспарентност у безбједносном сектору, мијења структуру утицаја унутар институција.

Другим ријечима: мета је свака власт која покушава да заиста промени Црну Гору.

Улога АНБ у перцепцији јавности

Оно што је кључно у разумијевању овог феномена није теза да АНБ управља медијима, већ да дио медија и дио структура унутар АНБ дијеле исту политичку матрицу, формирану много прије промјене власти. То значи:исте кадровске мреже, исте друштвене везе, исти емоционални и културолошки идентитетски рефлекс.

Када власт покушава да промијени службу – служба, преко јавног простора, покушава да промијени власт.Није ријеч о удару, него о одбрани старог поретка. Стратегије компромитације актуелне власти.

Персонална дискредитација: свако именовање дочекује се као скандал. Нормалне грешке представљају се као катастрофе. Криза се конструише као константа.

Политички партнери владајућих структура приказују се као непријатељи државе. Црква и српски фактор означавају се као „страни центар управљања“. Све то ствара психолошку матрицу: „Ова власт не зна, не може, не смије, није способна, није државотворна.“

 А ако власт изгуби повјерење – губи и легитимитет.То је циљ.

 Зашто овај наратив траје? Зато што је моћ у Црној Гори дуго била вертикална, а сада постаје хоризонтална.

 Некада је центар контроле био јасан и јединствен. Данас постоје различити центри, интереси, идеологије и друштвене визије.Стари систем је навикао да командује.Нови систем још учи да управља. У том размаку настаје медијски рат.

Сукоб двије идеје о Црној Гори

Овд‌је није ријеч о медијима као пословним субјектима, нити о служби као државној институцији. Ријеч је о сукобу двије идеје о Црној Гори: једна жели континуитет старог поретка, друга жели преуређење политичког и институционалног простора.

Сарадања дијела медијске сцене са структурама и интересним групама повезаних са АНБ није питање дневне политике, већ борба за модел државе. Зато је овај сукоб жесток. И зато неће ускоро престати. Јер Црна Гора се данас не мијења козметички. Мијења се у дубини нервног система државе.

 

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Подијели на друштвеним мрежама

Слични чланци

ПЕРПЕТУУМ МОБИЛЕ МОНТЕНЕГРИНА (ОСАМДЕСЕТ ЧЕТВРТИ ДИО): Павле, брате, пази, долазе по твој споменик!

ВЕДРАНА РУДАН: „Хорде лудака и младих и старих обучених у црно лове по Хрватској Србе“!

РАДОЈИЦА БРАЈОВИЋ: Војводи Павлу Ђуришићу!

Друштвене мреже

Најчитанији чланци

negos2

КЊИЖЕВНО ДРУШТВО „ЊЕГОШ“: Разарање идентитетске матрице створило мржњу у истом народу!

miroslav

ИСПРАЋЕН У ВЈЕЧНОСТ: Мирослав – Миро Лековић!

tri

АНАЛИЗА: Срби на Балкану -Црна Гора (117)!

Milovan_Djilas

МУЛТИЕТНИЧКИ КОМУНИЗАМ: Ђилас на „Малој Сорбони“, штиво за бетонирање петокраке!

08, March, 2024, Belgrade - Vedrana Rudan came to Belgrade to celebrate the Eighth of March with readers at the promotion of the book "Blacks in Florence", which was held in the Great Hall of the SKC. Verdana Rudan. Photo: Zorana Mandic/ATAImages


08, mart, 2024, Beograd - Vedrana Rudan je u Beograd sa citaocima proslavila Osmi mart na promociji knjige "Crnci u Firenci", koja je odrzana u Velikoj sala SKC-a. Photo: Zorana Mandic/ATAImages

ВЕДРАНА РУДАН: „Хорде лудака и младих и старих обучених у црно лове по Хрватској Србе“!