Зуроф је подсјетио на упозорење недавно преминулог стручњака за Холокауст Јехуде Бауера у вези са опасностима које носи искривљивање приче о Холокаусту, што је Бауер сматрао чак и штетнијим од порицања Холокауста.
У тексту се подсјећа да ће Томпсоновом концерту на Хиподрому у Загребу присуствовати велики број људи, те да се очекује до пола милиона његових обожавалаца.
– Перковић је фанатични хрватски националиста и велика присталица усташа, озлоглашеног терористичког покрета који је током Другог свјетског рата управљао НДХ, који је започео три геноцидне кампање – против Срба, Јевреја и Рома – и који је убио стотине хиљада невиних жртава на најокрутније могуће начине, чиме су шокирали чак и своје њемачке нацистичке покровитеље„, истиче се у тексту.
Зуроф подсјећа да је чак и Едмунд Глез фон Хорштенау, некадашњи њемачки војни аташе у Загребу, оштро критиковао усташке злочине. Фон Хорштенау је упозоравао да би такви поступци могли да доведу до устанка локалног српског становништва.
У даљем тексту се напомиње да су Томпсонови концерти забрањени у европским земљама као што су Холандија и Швајцарска.
Зуроф пише да поједини обожаваоци који долазе на Томпсонове концерте дијеле његове ставове и носе усташке капе и мајице „Црне легије“, усташке јединице која је починила најстрашније геноцидне злочине у НДХ и углавном се борила против југословенских партизана.
– Поједине његове пјесме посвећене су трагичним ратним дешавањима деведесетих и пуне су националистичких конотација. Он своју најпознатију пјесму „Бојна Чавоглаве“ почиње усташким поздравом „За дом спремни!“, што је аналог нацистичком поздраву „Зиг хајл!“.
Публика на његовим концертима гласно и са ентузијазмом пјева пјесму „Јасеновац и Градишка Стара“, која слави смртоносне логоре у НДХ, као и протагонисте Вјекослава Макса Лубурића и његове кољаче, Јуру Францетића, као и самог лидера НДХ Анте Павелића и „Црну легију“ – наводи Зуроф у тексту.
Зуроф даље пише да су крвави ратови након распада Југославије деведесетих додатно утицали на свијест масе у вези са не тако давном прошлошћу, чиме је остављен простор за историјски ревизионизам.
– Томпсон је био један од најпризнатијих пјевача и промотер ратних дејстава, а његове пјесме су неодвојив дио бројних прослава успјеха хрватских спортских тимова. С обзиром да је Хрватска сада у добром положају у ЕУ, као и у Шенгенској и еврозони – а од недавно и предсједавајућа Међународног савеза за сјећање на Холокауст – човјек би помислио да ће њихове власти пронаћи начин да забране Томпсону да велича локалне масовне убице – наводи се у тексту.
Осим тога, наставља Зуроф, Томпсонова верзија Другог свјетског рата крије улогу Хрвата који су се борили уз Србе у партизанима против усташа.
– Достигнућа локализовања, изручења и суђења Андрији Артуковићу, министру унутрашњих послова НДХ, и Динку Шакићу, командантну концентрационог усташког логора Јасеновац, из те перспективе се чине далека и изблиједила – наводи Зуроф.
Он напомиње да су жртве, међу којима су и хрватски антифашисти, ликвидиране хладним оружјем, уз садизам без преседана.
Зуроф подсјећа да је геноцидна кампања против Срба вршена и у руралним подручјима и јамама – Јадовно и Голубинка код Пребиловаца – чак и прије формирања концентрационих и смртоносних логора, уз напомену да су једини логори за дјецу у Европи били управо у НДХ.
– У логорима у Јастребарском и Сиску мучена су и отимана српска дјеца, за коју је било планирано да постану савремени јањичари. Јасеновац је постао симбол усташке окрутности и изопачености, а једна од плоча са називима најужаснијих логора које су изложене у Јад Вашему посвећена је управо том логору – истиче Зуроф.
Он напомиње да је додворавање окрутним усташким масовним убицама гнусна увреда за стотине хиљада невиних жртава НДХ и њихових породица, као и начин да се сакрије истина, а масовне убице претворе у смјеле хероје и узоре патриотизма.
– Таква верзија историје НДХ је класичан случај ужасног искривљавања, које ће, ако се не оповргне, спријечити народе бивше Југославије да икада постигну трајно помирење“, пише у тексту.
Зуроф је написао да „необичан и јединствен догађај“ као што је Томпсонов концерт свакако захтијева социолошку, мултидисциплинарну анализу.
– Поједини регионални аналитичари такође повезују овај концерт са локалним изборима. Очекује се да ће историчари и свештенство такође заузети своје мјесто у дебати – додаје Зуроф.
„Џерусалем пост“ пише да је у писању текста Зурофу помогао Александар Николић, почасни конзул Републике Србије у Израелу.
Зуроф је играо важну улогу у проналажењу и извођењу пред лице правде Динка Шакића, команданта Јасеновца.